برگزاری اولین سمپوزیوم دانشجویی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری

مرکز علمی کاربردی صنایع دستی استان تهران به عنوان اولین و تنها ترین مرکز آموزش علمی کاربردی در حوزه ماموریت های سه گانه سازمان (میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری) و تنها متولی آموزش های مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی در برخی از رشته های صنایع دستی از جمله بافت و طراحی فرش ، سفال و کاشی سنتی ، آبگینه ، … به منظور “بررسی نقش و جایگاه آموزش در توسعه کارآفرینی در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری” و با هدف حمایت از دانش آموختگان و دانشجویان و همچنین تمامی صنعتگران و هنرمندان و علاقه مندان به حوزه های مذکور اقدام به برگزاری اولین سمپوزیوم دانشجویی با عنوان “میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری” در تاریخ ۲۹/۰۹/۱۳۹۶در محل سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی نمود.
به گزارش روابط عمومی مرکز صنایع دستی استان تهران در این سمپوزیوم که با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از علاقه مندان و هنرمندان و صنعتگران و همچنین مدیران موسسه آموزش عالی میراث فرهنگی و مرکز صنایع دستی و رئیس محترم اتحادیه صنایع دستی استان تهران برگزار گردید ، با سخنرانی سرکار خانم استاد رضائی رئیس محترم اتحادیه مذکور و جناب آقای مهرداد کریمی پژوهشگر و محقق حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به بررسی نقش و جایگاه آموزش صحیح و مهارت محور در حوزه های سه گانه و نقش آن در توسعه و ترویج کارآفرینی پرداخته شد .
در این مراسم سرکار خانم استاد رضایی آموزش را در حوزه صنایع دستی بسیار پر اهمیت دانسته و نقش این حوزه را در کارآفرینی بسیار مهم دانستند. ایشان خاطر نشان کردند، همه ظرفیت های لازم را در حوزه صنایع دستی داریم و توسعه صنایع دستی به مثابه جزء جدایی ناپذیر اقتصاد با جذابیت های فراوان گردشگری چشم اندازها بسیار امید بخشی را در جهت رشد اجتماعی و رونق اقتصادی در برابر برنامه ریزان و مدیران اجرایی کشور می گشاید.
وی افزود حجم تجارت جهانی صنایع دستی حدود ۱۴ میلیارد دلار در سال است که از رقم مذکور ۴ تا ۵ میلیارد دلار مربوط به فرش و بقیه به دیگر اقلام صنایع دستی اختصاص دارد.

آپلود عکس و فایل رایگان و دائمی“>

وی در پایان افزود: ایجاد بسترهای لازم به منظور برقراری ارتباط مؤثر میان دانشگاه ها و مراکز علمی و تولیدکنندگان صنایع دستی و لزوم آموزش های آکادمیک به هنرجویان و صنعتگران نقش بسزایی در توسعه و ارتقاء سطح کیفیت صنایع دستی خواهد داشت.
در پایان مراسم از فن آوری نوین دانشجویان رشته آبگینه (خانم حریر جعفری و آقای حمیدرضا جعفری) در زمینه ساخت شیشه رنگی رونمایی گردید.

آپلود عکس و فایل رایگان و دائمی“>

درباره خبرگزاری