‌مدیر عامل    اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران: دولت بسته حمایتی خود را به حوزه صنایع دستی تزریق کند استادرضایی گفت: دولت باید با استفاده صحیح از فضاهای […]

استادرضایی گفت: دولت باید با استفاده صحیح از فضاهای موجود اقتصادی و مردمی بسته های حمایتی خود را به مجموعه صنایع دستی تزریق کند.

برنامه ” مناظره ” با موضوع دلایل معضلات صنایع دستی کشور به ویژه در حوزه صادرات و با حضور خاطره استادرضایی رئیس اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

استادرضایی در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: ما در حوزه صنایع دستی با مشکلات متعددی از قبیل تامین مواد اولیه، ساماندهی خط تولید و مباحث حمایتی و رفاهی کارگران و تولیدکنندگان این فضا روبرو هستیم.

وی افزود: خط تولید دچار مشکلاتی شده که برای رسیدن به فضای مطلوب باید از فضای پر چالش امروزی عبور کنیم.

رئیس اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان به دلیل درگیری های دارایی، اقساط بانک، مشکلات بیمه و چک های برگشتی عملاً نمی توانند استفاده درستی از این فضا داشته باشند.

این مقام مسئول یادآور شد: البته در سال های اخیر رایزنی هایی در یک قالب یک فضای تعاملی با کشورهای هم مرز مانند ترکیه و عراق انجام شده و پیشنهادهای مختلفی هم در این راستا از کشورها داشتیم.

استادرضایی تصریح کرد: کشورهایی که در بخش تعاونی ها فعال هستند به این درک رسیدند که تجمیع پول و کار گروهی و سرمایه گذاری به صورت تعاونی می تواند بسیار ثمر بخش باشد.

وی عنوان کرد: متاسفانه ما با داعیه اقتصاد پایدار و غیر دولتی همچنان در موازین اولیه خود دچار اشکال هستیم. تعاونگر که صنعت گر نیز هست برای پرداخت اولیه تا سقف ۱۸۰ دلار برای استفاده از کارگاه های دولتی مشکل دارد و این درحالی است که سرمایه را در جاهایی هزینه می کنیم که به ارتقای آموزش و بهره وری بالا در سیستم منابع نیروی انسانی توجهی نشده است.

رئیس اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران تاکید کرد: تلاشی که ما در اتحادیه داریم این است که موتورهای متحرکه ایجاد شوند و با ارائه مشاوره، آسیب ها را به حداقل برسانند.

استادرضایی همچنین در ادامه برنامه مناظره رادیو گفت و گو اظهار داشت: با توجه به فضای بحرانی اقتصاد کشور نیاز است که که دولت از بخش غیردولتی در عمل کمک بگیرد؛ تعامل اتاق های بازگانی و تجاری موجود کمک هایی هستند که می توانند برای قشر تولید کننده و صادرکننده و حتی وارد کننده دیدبانی قوی و صحیحی داشته باشند.

وی تاکید کرد: دولت باید با استفاده صحیح از فضاهای موجود اقتصادی و مردمی بسته های حمایتی خود را به مجموعه صنایع دستی تزریق کند.

درباره خبرگزاری