آغاز ارزیابی برای ثبت میناب به عنوان شهر ملی صنایع دستی جلسه ارزیابی و انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی با حضور ویدا توحدی مشاور معاونت صنایع دستی سازمان […]

آغاز ارزیابی برای ثبت میناب به عنوان شهر ملی صنایع دستی

آغاز ارزیابی برای ثبت میناب به عنوان شهر ملی صنایع دستی

جلسه ارزیابی و انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی با حضور ویدا توحدی مشاور معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، معاون صنایع دستی استان هرمزگان، و مسئولانی از فرمانداری و بخشداری مرکزی این شهرستان در محل فرمانداری ویژه شهرستان میناب برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، پس از ارائه توضیحات  توحدی در خصوص شاخص های شهرها و روستاهای ملی و جهانی و همچنین ضرورت  اقدامات پیش بینی شده برای رسیدن به جایگاه مورد نظر در شهرستان میناب بحث و تبادل نظر در این خصوص به منظور برنامه ریزی برای تشکیل پرونده های مربوطه صورت گرفت.

در پایان جلسه از کارگاه های تولید، مراکز عرضه و فروش صنایع دستی روستاهای میناب با تمرکز بر رشته های حصیر بافی و جهله سازی (روستای بهمنی و شهوار) بازدید به عمل آمد.

همچنین به منظور جمع بندی نهایی جلسه ای با حضور مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در محل اداره کل میراث فرهنگی برگزار و تصمیمات و برنامه های نهایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برومند در این جلسه گفت: «شهرستان میناب این پتانسیل را دارد که به شهر ملی صنایع دستی انتخاب شود تا صنایع دستی این شهرستان به تمام دنیا معرفی شود.»

وی افزود: «بازدیدهای لازم از ظرفیت‌های موجود صنایع دستی میناب از سوی مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور به عمل آمده که امید می‌رود با بسترسازی بیشتری در زمینه صنایع دستی به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.»

درباره خبرگزاری