صنایع‌دستی از نظر کیفیت رشد داشته است/ لزوم توجه به بازاریابی و معرفی یک هنرمند ظریف‌کاری چوب گفت: «صنایع‌دستی در سال‌های گذشته از نظر کیفیت رشد خوبی داشته، اما آنچه باید […]

صنایع‌دستی از نظر کیفیت رشد داشته است/ لزوم توجه به بازاریابی و معرفی

صنایع‌دستی از نظر کیفیت رشد داشته است/ لزوم توجه به بازاریابی و معرفی

یک هنرمند ظریف‌کاری چوب گفت: «صنایع‌دستی در سال‌های گذشته از نظر کیفیت رشد خوبی داشته، اما آنچه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، بازاریابی و معرفی در این حوزه است.»

بهرام طاهریان هنرمند ظریف‌کاری چوب و سازنده سازهای سنتی در آستانه روز جهانی صنایع دستی در گفت‌وگو با میراث آریا افزود: «حضور در نمایشگاه های داخلی تاثیر بسزایی در روند رشد صنایع دستی و هنرمندان دارد، اما برای بیشتر دیده شدن و اقتصادی شدن صنایع دستی، ما نیازمند حضور در نمایشگاه های بین المللی هستیم.»

او ادامه داد: «هنرمندان قادر به پرداخت هزینه های حضور در نمایشگاه های خارجی نیستند و ما انتظار داریم روند حمایت و پشتیبانی معاونت صنایع دستی برای حضور هنرمندان در رویدادهای بین المللی که در حال حاضر آغاز شده است، ادامه داشته باشد.»

طاهریان تصریح کرد: «هنرمندان ما در حوزه ساخت سازهای سنتی، مثلا عود، بسیار پیشرفته تر و حرفه ای تر از هنرمندان کشور ترکیه عمل می کنند، اما ساخته دست هنرمندان ما آنطور که شایسته است دیده نمی‌شود.»

او با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر جوانان بسیاری به حوزه صنایع دستی علاقه مند شده‌اند، ادامه داد: «خوشبختانه ما شاهد بروز خلاقیت و نبوغ جوانان در این بخش از سوی جوانان و تحصیلکردگان هنرهای سنتی و صنایع دستی هستیم، این قشر نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند تا دیده شوند و به راه خود ادامه دهند.»

این هنرمند صنایع دستی گفت: «ما امروز از منابع ملی برای ساختن سازهای سنتی استفاده می کنیم، نباید ساخته دست هنرمندان ایران با قیمتی ارزان فروخته شود، خوشبختانه اقدامات و برنامه های خوبی در معاونت صنایع دستی برای بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی در جریان است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.»

درباره خبرگزاری