خبر

روابط عمومی اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران در گفتگو با استاد رضایی مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران : پیرو بررسی های انجام شده از […]

روابط عمومی اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران

در گفتگو با استاد رضایی مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران :

پیرو بررسی های انجام شده از اول اسفند ۹۸ با شیوع ویروس کرونا در استان تهران مطابق با دستورات ستاد مقابله با کرونا کلیه واحدهای تولیدی و توزیعی صنایع دستی استان تهران با تعطیلی و رکود مواجه گردید.

نقش نمایشگاه ها و بازارچه‌های شب عید هر ساله بخشی از نقایص اقتصادی و معیشتی جمعیت تولید کننده هنرهای سنتی و دست ساخته های هنری خانگی و کارگاهی را پوشش می داد که متاسفانه از ابتدای سال ۹۸ همزمان با سیل شمال کشور و تخریب کارگاه‌ها و تعطیلی نمایشگاه. شرایط به نسبت سال‌های قبل بدتر شد. پیگیری وضعیت معیشتی و رفاهی جامعه صنایع دستی در کشور مبحث جدیدی نیست ولیکن در طول سال ۹۸ تا کنون این مشکلات همچنان وجود دارد و متاسفانه راهکار قاطعانه ای از بخش دولتی در زمینه امور رفاهی و اعتباری صنعتگران صنایع دستی اعمال نگردید.

با شیوع کرونا این موارد بصورت چشمگیرتری مطرح و مطالبه شده. رصد مشکلات قدیم و جدید همراه با ارائه راهکارهای پیشنهادی بصورت چند جانبه در حال پیگیری می باشد. طی نشست چند جانبه در ۷ اسفند ۹۸٫ مباحث اعتبارات بانکی. مجوزها. بیمه هنرمندان مورد بحث مجدد با مسئولین حاضر در جلسه وقت قرا گرفت و پیگیر اجرائی شدن مصوبات هستیم.

ارائه گزارش در بخش تعاونیهای صنایع دستی در سطح ملی به اتاق تعاون ایران و پیگیری مشکلات احصاء شده طی مراحل منظم به وزارت تعاون نیز جهت مطالبه مصوبات ابلاغی در دستور کار میباشد.

راه اندازی سیستم های فروش الکترونیکی و کمک به مباحث حمایتی و معیشتی هنرمندان نیز از جمله موارد تحت پیگیری می باشد و بزودی اخبار اجرائی این اقدامات در دسترس صنعتگران محترم قرار خواهد گرفت.

درباره خبرگزاری