پانزدهمین دوره معرفی تعاونیهای برتر استان تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی استان تهران «انوشیروان محسنی بندپی» عصر چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۹در مراسم تجلیل از ۱۶ شرکتتعاونی های برتر استان که به مناسبت هفتهتعاون در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد […]

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی استان تهران «انوشیروان محسنی بندپی» عصر چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۹در مراسم تجلیل از ۱۶ شرکتتعاونی های برتر استان که به مناسبت هفتهتعاون در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری سال های سال است به گسترش تعاونی ها در رونق بخشیدن به بخش اقتصاد، تولید و اشتغال تاکید دارند و به همین منظور در مجلس شورای اسلامی فراکسیون تعاونی ها شکل گرفت و همچنین در سراسر کشور نیز اتاق تعاون شکل گرفت که این نهاد در این سال ها به خوبی از حقوق تعاونی ها حمایت کرد.

وی افزود: در برنامه ششم تلاش داریم سهم اقتصاد کشور را از طریق فعالیت همین تعاونی ها بالا ببریم و باید کاری کنیم که سهم دولت از اقتصاد کشور کمرنگ شود.

استاندار تهران ادامه داد: وقتی که کشورهای موفق در زمینه توسعه اقتصادی همچون کشورهای کره، چین و ژاپن نگاه می کنیم می بینیم که نگاه ویژه ای به کار گروهی و حمایت از تعاونی ها و شرکت های مردمی دارند که در کشور به این نگاه کمتر توجه کردیم.

وی تاکید کرد: وقتی که از یک کارآفرین در مجموعه خودش حمایت کنیم شاهد شکوفایی، رشد و بالندگی این کارآفرین و مجموعه می شویم و باید تلاش کنیم سهم اقتصاد و درآمد کشور را از طریق بنگاه های اقتصادی تامین کنیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور بالا است اما بهروری پایین است گفت: این آمار نشان می دهد که هنوز بخش دولتی در اقتصاد کشور نقش دارد و باید کاری کنیم با توسعه تعاونی ها شاهد رونق تولید و اشتغال شویم.

به گفته وی، باید روحیه کار دسته جمعی را تقویت کنیم و مردم را با حمایت همه جانبه وارد تولید و فضای کسب و کار کنیم.

۱۶ تعاونی برتر استان تهران معرفی شدند

همچنین در این جلسه ۱۶ تعاونی برتر استان معرفی و از مدیران عامل این تعاونی ها تجلیل شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در این باره اعلام کرد: امسال همزمان با هفته تعاون پانزدهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان امروز- چهارشنبه با حضور استاندار تهران برگزار شد.

پروانه رضایی بختیاری افزود: اتحادیه شرکت های تعاونی مسکن فرهنگیان استان تهران، اتحادیه تعاونی ها صنایع دستی استان، شرکت تعاونی مسافربری شماره یک، شرکت تعاونی تولیدی، توزیعی کارکنان شهرداری تهران، شرکت تعاونی اعتبار کارکنان شرکت سهامی بیمه ایران، شرکت تعاونی مصرف کارگران صنایع هواپیمایی، شرکت تعاونی سهام عدالت شهر تهران، شرکت تعاونی تولیدی رنگ و زرین الوان، شرکت تعاونی تولیدی کرمان قارچ، شرکت تعاونی صنایع پلاستیک تولید کنندگان استان، شرکت تعاونی مصرف بسیجیان راه آهن، شرکت تعاونی صنایع دستی طراحان بلور خاورمیانه، شرکت تعاونی دهیاران شهرستان شهریار، شرکت تعاونی مسکن کارکنان بیمارستان دکتر شریعتی، تعاونی توسعه و عمران شهرستان اسلامشهر و شرکت تعاونی و توزیع صنف چاپخانه داران تهران امسال به عنوان برترین شرکت های تعاونی در استان تهران معرفی شدند.

به گفته وی، شرکت تعاونی مسافربری شماره یک، شرکت تعاونی، تولیدی و توزیعی کارکنان شهرداری تهران، شرکت تعاونی سهام عدالت شهر تهران و شرکت تعاونی اعتبار کارکنان شرکت سهامی بیمه ایران از استان تهران به عنوان شرکت های برتر ملی معرفی شدند که امروز- چهارشنبه در مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهوری از مدیران این شرکت ها تجلیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: بدلیل افزایش زیاد قیمت زمین و مسکن در سطح استان و کشور شرکت های تعاونی در حوزه مسکن با مشکلاتی مواجه هستند.

به گفته وی، در گذشته تعداد واگذاری ها بیشتر از سهمیه افراد در شرکت های تعاونی بوده که این امر مشکلاتی را برای  این شرکت ها به وجود آورده که تلاش می کنیم مشکلات این شرکت ها در حوزه زمین و مسکن را حل کنیم.

به مناسبت هفته تعاون مراسم تجلیل از شرکت های تعاونی برتر استان در محل استانداری تهران برگزار شد.

پانزدهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان تهران

درباره خبرگزاری