رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، از فعال شدن دو خوشه مهم شبکه تعاون و تجارت در دهه مبارک فجر خبر داد. به گزارش روابط عمومی اتحادیه تعاونی های صنایع […]

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، از فعال شدن دو خوشه مهم شبکه تعاون و تجارت در دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، خاطره استادرضایی رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، و مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران با تبریک ولادت حضرت فاطمه الزهرا و روز زن و تبریک دهه مبارک فجر، برنامه ها و دستاوردهای کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران را تشریح کرد.

استادرضایی در خصوص شبکه تعاون و تجارت گفت: از ۲۸ آبان سال گذشته همزمان با دیدار فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری، ثبت، تشکیل و راه اندازی رسمی تعاونی شبکه تعاون و تجارت کلید خورد.

وی ادامه داد: تعاونی شبکه تعاون و تجارت،  دو هدف عمده را دنبال می کند که شامل شناسایی و ساماندهی تولیدات کالا و دانش فنی خدمات تعاونی با اولویت بانوان در سطح کشور همچنین احصاء مشکلات و فقدان حمایت های قانونی و دسته بندی های منظم جهت حضور توانمند بانوان تعاونگر ایرانی در سطح بازرگانی ملی و فراملی، است.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران افزود: شبکه تعاون و تجارت به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران و با توجه به اهداف مذکور، ۵ خوشه مجزا در تمام رشته ها را برای این شبکه تعریف کرده است که شامل: خوشه صنایع دستی و گردشگری، خوشه تولیدات و کشاورزی روستایی و مشاغل خانگی، خوشه خدمات و توان بخشی و درمان، خوشه سلامت خانواده، خوشه آموزش و تحقیقات و خوشه مسکن، شهرسازی و صنایع مرتبط می شود.

استادرضایی به ایام الله گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران در گام اول و به مناسبت این ایام خجسته به فعال سازی خوشه های صنایع دستی و گردشگری و خوشه تولیدات کشاورزی روستایی و مشاغل خانگی اقدام کرده است.

وی در ادامه به تنفیذ احکام دبیران کمیته های اجرایی اشاره کرد و گفت: این کمیته ها وظیفه شناسایی و تامین اطلاعات میدانی و تولید محتوا و در دسترس قرار دادن دبیران خوشه های مذکور را بر عهده دارند.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون اذعان داشت: با آغاز دهه فجر، برنامه ها و نشست های مختلفی را این کمیسیون در برنامه دارد و در این راستا نشست هماهنگی با رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی در حوزه بانوان برگزار شده است. وی افزود: در این نشست، مشکلات بانوان به عنوان فعالان اقتصادی در حوزه مرزنشینی مطرح و تدوین جدول نشست های ثابت جهت ارائه و احصاء و اولویت بندی پیشنهادات و ارائه راهکارهای حل معضلات مذکور مصوب شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به افتتاح اولین نمایشگاه و فروشگاه ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی با عنوان زنان سرزمین من اشاره و آن را از دستاوردهای کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران عنوان کرد.

استادرضایی همچنین برگزاری نشست مشترک بانوان در حوزه تعاون با فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی، پنل تخصصی تعاون و توانمندسازی بانوان مسلمان با دانشگاه الزهراء و برگزاری سلسله نشست های انتقال تجربیات تعاونگران دو کشور ایران و آفریقای جنوبی در حوزه بانوان را از دیگر برنامه های کمیسیون بانوان در دهه مبارک فجر اعلام کرد.


درباره خبرگزاری