نشست تخصصی رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

خاطره استادرضائی، رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با بیت اله برقراری مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور دیدار و گفتگو کرد. به گزارش روابط عمومی […]

خاطره استادرضائی، رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با بیت اله برقراری مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این نشست استادرضائی با توجه به جامعه هدف این صندوق اظهار داشت که با عنایت به تغییر سیاست بیمه تأمین اجتماعی مبنی بر حذف بیمه صنعتگران حوزه فرش و صنایع دستی در کشور بسیاری از این صنعتگران دچار چالش هایی در امور خدمات رفاهی و درمانی شده اند و این قشر از جامعه جزء اعضای خانواده بزرگ تأمین اجتماعی قرار نگرفتند.
وی بیان داشت با تلاش های اتاق تعاون در برخی از نقاط کشور تفاهم نامه هایی به منظور بیمه این قشر امضاء گردیده، اما نکته قابل توجه اینجاست که ورود از حوزه صنعت فرش صورت گرفته و صنایع دستی عملا در کنار این حوزه قرار گرفته است.

وی افزود قشر جامعه هدف و اولویت ما در اتاق تعاون، بانوان هستند که در سه حوزه مشغول فعالیت هستند: صنعت فرش، صنایع دستی و مشاغل خانگی.
وی خواهان استفاده از ظرفیت اتاق تعاون ایران با نمایندگی کمیسیون بانوان با وجود ۱۱ هزار تعاونی در ۳۱ استان به علاوه ۲۵ اتحادیه صنایع دستی در سطح کشور در راستای گسترش نمایندگی های صندوق بیمه به عنوان کارگزار و بهره مندی آنان از خدمات بیمه اجتماعی که از سال ۹۳ دچار بحران و نقصان در این زمینه شده اند، گردید؛ جامعه هدف ما بیش از ۳.۵ میلیون نفر (باخانواده) که ۱.۷۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم به عنوان سرپرست خانواده را دربر گرفته است، می باشد.
رئیس کمیسیون بانوان ارائه پیشنهادات به منظور جذب بیشتر بیمه شده، کمک در راستای ایجاد بسته های خدماتی و خلاقانه برای کارگزارن و ایجاد فضای تبلیغاتی مناسب در کشور برای معرفی صندوق را از فواید این همکاری دوجانبه عنوان داشت.
بیت اله برقراری، مدیرعامل صندوق، به محدودیت بیمه سازمان تأمین اجتماعی برای پوشش همه اقشار اشاره داشت و گفت این محدودیت در پوشش باعث ایجاد نارضایتی در بین اقشار مختلف می گردد. اگر این اقشار صندوق را بشناسند دچار برخی مشکلات نمی شوند و مشکل ما در این صندوق عدم شناخت صندوق توسط جامعه هدف است. دلیل شناخت سازمان تأمین اجتماعی در بین افراد گسترش و تبلیغات آن است اما صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نوپاست و سابقه ۱۷ ساله دارد و برای تبیین این صندوق فعالیت زیادی صورت نگرفته است. ما محدودیتی در جذب بیمه شده نداریم و هر فرد ساکن شهر های زیر ۲۰ هزار نفر یا روستا ها و عشایر در صنعت فرش و صنایع دستی، کشاورزی و همچنین شاغلین فصلی می توانند جزو خانواده بیمه ای صندوق باشند.
برقراری اظهار داشت قانون برای ما تکلیف کرده و ما به دنبال جذب این افراد برای رفع مشکلاتشان هستیم. برای مثل مربیان قرآن کریم ۲۰ سال بدون بیمه در این شغل مشغول بودند و صندوق آن هارا بیمه نمود. در این صندوق افراد می توانند حد اقل ها را برای بیمه پرداخت کنند.
مدیر عامل صندوق پس از معرفی صندوق و خدمات قابل ارایه آن به جامعه هدف، تمایل خود نسبت به ایجاد یک تفاهمنامه با کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران را اعلام داشت.
سجاد طاهری، مدیر کل معاونت بیمه ای و امور استانها در صندوق با تأیید سخنان مدیرعامل ادامه داد در همکاری های پیشین بین این صندوق و اداره صنعت، معدن و تجارت و صنایع دستی و گردشگری، استفاده از ظرفیت های قانونی برای جامعه هدف بوده است. این صندوق توان اشتغال آفرینی برای زنان سرپرست خانوار را دارد ولی این مهم بستگی به ظرفیت های اتاق تعاون و نقشه راه اتاق تعاون دارد.
سوگند سهیلی، سرپرست وصول حق بیمه و حساب های انفرادی نیز از متمرکز کردن کارگزاری ها در سطح کشور خبر داد و گفت: ما از ایجاد کارگزاری استقبال می‌کنیم و تمام آموزش های لازم و تخصصی به کارگزاران را انجام خواهیم داد و امور مربوطه را لحظه به لحظه رصد خواهیم کرد.

درباره خبرگزاری