خبر

بازنگری نقشه خروج از رکود اقتصادی و بیکاری با آموزش و ترویج فرهنگ تعاون میسر است باید تلاش ویژه ای در شناسایی، احداث، راه اندازی، توسعه و ایجاد ارتباطات واحدهای […]

بازنگری نقشه خروج از رکود اقتصادی و بیکاری با آموزش و ترویج فرهنگ تعاون میسر است

باید تلاش ویژه ای در شناسایی، احداث، راه اندازی، توسعه و ایجاد ارتباطات واحدهای کوچک اقتصادی بکار گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، خاطره استادرضایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای صنایع دستی استان تهران با بیان مطلب فوق گفت: میزان مشارکت اقتصادی کارگاههای کوچک و نقش این مشارکت در حل بحران اشتغال در کشور حائز اهمیت بوده و می تواند نقش مهمی را ایجاد اشتغال به عهده بگیرد.

استادرضایی با اشاره به ویژگی های کارگاههای کوچک، ابراز داشت: کارگاه های خرد در عمل میتوانند ضمن داشتن سرعت، سهولت دسترسی به نتیجه اقتصادی بصورت بومی و محلی را هم فراهم کنند.

به گفته وی، باید تلاش ویژه ای در شناسایی، احداث، راه اندازی و توسعه و ایجاد  ارتباطات واحدهای کوچک اقتصادی بکار گرفته شود.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، در بخش دیگری از این گفتگو به تجربه کشورهای مختلف در به کارگیری کارگاههای کوچک در ایجاد اشتغال پرداخت و ادامه داد: چنانچه تمامی توزیع مدیریتی به واحدهای کلان اقتصادی معطوف شود، به مرور شاهد رکود مشارکت های مردمی همچنین حذف فرصت‌های متنوع اشتغال و افزایش بهره وری واحدهای کلان اقتصادی خواهیم بود.

این تعاونگر با اشاره به تعاونی‌ها به عنوان کوچکترین واحدهای اقتصادی امن، تصریح کرد: تعاونی ها می‌توانند با توجه به ساختار و اهداف تعریف شده قانون بخش تعاون نقش تاثیرگذاری در حل معضلات اشتغال ارائه کنند با تاکید بر این نکته که برخلاف تعریف عمومی در ایران نگاه اقتصادی اصل تشکیل یک تعاونی به عنوان یک واحد اشتغال زایی است.

استادرضایی افزود: در شرایطی که رکود اقتصادی همچنان دامنگیر بخش های مختلف اقتصاد است، به نظر می رسد، بازنگری نقشه خروج از رکود اقتصادی و بیکاری در کشور با آموزش و ترویج فرهنگ تعاون میسر است.

درباره خبرگزاری